Saturday, July 21, 2007

Wearing a black sheep?



New knitwear brand Flocks gives customers details about the individual animals that provided the wool for their sweaters and mittens.

Every item in young Dutch designer Christien Meindertsma’s collection can be traced back to its source. Since one sheep supplies exactly enough wool for one sweater, each sweater is tagged with a specific animal’s ID number, and comes with a certificate: the animal's passport. Information provided includes breed, weight, year and place of birth, and a picture of the sheep. Sweaters are priced from EUR 475.

So far, Meindertsma has only used non-dyed materials, sticking to the natural colours of sheep, rabbits, goats and alpacas. She's planning to use coloured yarn for upcoming collections, and provenance of colours will be included on separate labels. A blue scarf, for example, could be dyed with natural indigo, with information provided about the type of plant the dye was extracted from and where it was harvested. All of this adds up to an appealing story — one that customers can share with friends, and one that (re)connects them with the source of the products they consume. Which makes Flocks a great example of the still made here trend: products that have a sense of place or provenance are coveted by consumers for a variety of reasons, from environmental concerns to shifting perceptions of what constitutes status.
source:springwise.com

Wednesday, July 11, 2007

Face 2 Face - Amsterdam


_JR
_15 juni t/m 2 september 2007


Tentoonstelling van de Franse fotograaf en straatkunstenaar JR. Deze jonge fotograaf bezit de grootste tentoonstellingsruimte ter wereld: hij plakt zijn werk op de muren van steden wereldwijd en trekt hiermee de aandacht van mensen die niet per definitie museumbezoekers zijn. Voor het eerst toont JR zijn werk in Nederland: voornamelijk intrigerende portretten van enorm formaat, in en buiten de muren van Foam alsmede in de stad Amsterdam zelf.

Face 2 Face is gebaseerd op een project dat JR samen met zijn vriend Marco in maart 2007 is begonnen. Hij schoot portretten van Israëli en Palestijnen met hetzelfde beroep en plakte deze portretten in groot formaat zij aan zij, of ‘face to face,’ op beide kanten van de omstreden Veiligheidsmuur in Israël en in acht Palestijnse en Israëlische steden. JR wil hiermee de gelijkenis in expressie van de geportretteerden tonen, alsmede de complexiteit van de situatie.

Burning Man Festival with a Mission - Black Rock, USA




27 Aug - 3 sept 2007

'Our mission is to produce the annual event known as "Burning Man" and to guide, nurture and protect the more permanent community created by its culture. Our intention is to generate society that connects each individual to his or her creative powers, to participation in community, to the larger realm of civic life, and to the even greater world of nature that exists beyond society.ere and you participate. You're here to build a community that needs you and relies on you'

Met 40.000 mensen een week lang een sprookje in de woestijn .. Geen bestuur of stichting of management. Gewoon organisch, collectief ontstaat dat met mensen die intappen op een hoger bewustzijn en dat uiten....

www.burningman.com

Tuesday, July 10, 2007

Philips en Swarovski in technologische Sieraden



Philips kondigde eerder al aan van koptelefoons en USB-sticks mode-items te maken. Het bedrijf sloot een overeenkomst met het Oostenrijkse kristalmerk Swarovski. Resultaat zijn de zogenaande ‘technologische sieraden' of 'Active Crystals'.

De collectie Active Crystals bestaat onder andere uit een "Heart Ware", een USB-geheugenkaart van 1 GB. De kaart heeft een gepolijste roestvrijstalen behuizing met gefacetteerd, asymmetrisch geslepen Silver Shade kristal. Een ander item uit de collectie is de "Icon", een Oortelefoon met gepolijste roestvrijstalen behuizing en zilverkleurige kabel. Met volledig gefacetteerd Silver Shade kristal dat exclusief is geslepen voor deze oortelefoon.

De ‘technologische sieraden' of 'Active Crystals' kun je sinds deze maand bekijken op de website en vanaf augustus kopen in een select aantal winkels.

Meer info:
http://www.active-crystals.com/
bron: design.nl