Tuesday, January 02, 2007

TIP: do© - the ever changing brand

Merken zijn geen merken meer. Een merk drukt tegenwoordig een gevoel uit, een levenshouding, een filosofie. Het gevoel dat bij een merk hoort, is belangrijker aan het worden dan het product zelf.

Do heeft niet de pretentie een merk te worden zoals er al zoveel zijn. Met do verkent KesselsKramer de flexibiliteit van een merk, die niet kan bestaan zonder activiteit van de ontvanger. De bedoeling is dat do eerst neergezet wordt als merk en dat er daarna producten 'aan gehangen worden'. Met do probeert KesselsKramer samen met Droog Design creativiteit te prikkelen door de mens uit te dagen. Met do proberen ze een dialoog aan te gaan met het publiek. Do kan steeds een andere vorm aannemen.

Het logo van do bestaat uit een kleine letter d en een o in de vorm van een duimafdruk, het symbool voor de onwisselbare identiteit van een individu. Hiermee wordt nog weer eens benadrukt dat je aan do zelf een invulling kunt geven. Het wordt het product dat je wilt dat het wordt.

Tot 14 januari is de tentoonstelling in rotterdam nog te zien dat is gewijd aan het werk van KesselsKramer.

Kijk ook eens op www.dosurf.com. Toegang tot de site wordt slechts verschaft na een aktie van de kijker, geheel volgens de 'do' filosofie.

No comments: